I wonder why, I wonder how...

Förra veckan när vi satt och kollade på en film i skolan så kom jag
att tänka på hur läskigt smarta människor det finns. Hur, HUR kan
någon ens komma på idén med en tv bara sådär? Eller lista ut från
ingenstans hur man får en bild att fastna på ett papper, musik att
fastna på en CD-skiva eller en film att fastna på en dvd? Hur kan
man från ingenstans uppfinna en lampa som lyser? Eller slänga
ihop en bil, eller komma på hur man bygger en högtalare?
.
Sånt här skrämmer mig en smula, hur folk kan vara så förbaskat
smarta, komma på helt nya saker från ingenstans som faktiskt
fungerar. Som internet? HUR, HUR HUR HUR kunde någon bara
skapa en dator, och sedan en möjlighet att koppla upp sig
på internet och dela saker med hela världen. HUR?
.
När jag var liten ville jag också vara en uppfinnare, så jag gick ut
i trädgården och samlade ihop mitt material. Det blev en pinne, en
barkbit, ett gummiband, en bit papper och annat smått och gått.
Sedan satt jag och klurade, och trodde på fullaste allvar att jag
skulle kunna skapa något revolutionerande med det skräp som
jag hade hittat. Som ni säkert kan förstå så blev jag inte en
mångmiljardär med världens smartaste uppfinning, och de
människor som kommer på nya smarta saker kommer alltid
att göra mig en smula avundsjuk. För hur kan man skapa
något nytt som inte finns, som inte ens har ett namn
som hjälper människors vardag? Det är absolut en av
de frågor i mitt liv som jag aldrig kommer att få svar på.
.

.
Hur kom man på idén med fotografering?
Förbryllande, mycket förbryllande.

Kommentarer

Här kan du kommentera:

Vad kallas du?
Jag orkar inte fylla i detta fler gånger ;)

E-postadress? (publiceras ej)

Du kanske också har blogg?

Make Me Happy :D

Trackback
RSS 2.0