30 Mars 2011

Hej!
.
Här sitter jag och börjar bli förkyld, inte okej. Näsan börjar bli täppt
och det gör riktigt ont i halsen, det gillas inte. Får hoppas att jag mår
bättre imorgon, orkar inte bli sjuk nu...
.
Idag fotograferade jag mina bilder till Passion-utställningen som
fotoklassen ska ha, och jag är rätt nöjd! Funderar på att testa en
annan idé imorgon bara för att, men får se om jag orkar.
.
Nu över till något helt annat haha!
Som vissa av er kanske vet så är jag sämst på matlagning
och då menar jag verkligen SÄMST! Men vet ni? Idag lyckades
jag!!! Jag gjorde i och för sig pannkakor, men för mig är det
faktiskt avancerade grejer. Sist slutade det med en kladdig
och äcklig gegga, så det kunde ju i och för sig inte bli så
mycket sämre? Men som sagt, idag blev det kalas!
.
Nu sitter ni säkert och tänker "oh, det receptet måste jag ha"
och snäll som jag är delar jag givetvis med mig, höhö.
.
För 11 smarriga Louise - pannkakor:
.
Fullkornsmjöl
Vatten
Mjölk
Salt
Flytande margarin
Ägg
.
Gör såhär:
Häll i 2,5 dl mjöl i en skål. Häll därefter i 4 dl vatten och vispa mycket
noga, vi vill ju inte ha några klumpar. Häll sedan i 2 dl mjölk. Nu inser
man att smeten är för lös så då häller man i ca ½dl mjöl till. Kläck i 3
ägg med finess (viktigt) vi vill ju inte ha skal i smeten. Sedan
tar man saltkvarnen och snurrar ut salt 4 gånger. Till sist tar man
det flytande margarinet och sprutar ut två rejäla klickar. Blanda. Klart!
.
Smaklig måltid
.
Puss

Kommentarer
Kommentaren skrevs av ingen mindre än: J. -18 och mamma till Julius

Alltid en början med pannkakor. :)

2011-03-31 @ 09:47:57
URL: http://alwaysthai.blogg.se/

Här kan du kommentera:

Vad kallas du?
Jag orkar inte fylla i detta fler gånger ;)

E-postadress? (publiceras ej)

Du kanske också har blogg?

Make Me Happy :D

Trackback
RSS 2.0