Ingen jul utan knäck!

Tjao!
.
Enligt mig så är det inte jul på riktigt utan smarrig knäck,
det är ju så in i bänken gott! Det är dessutom riktigt enkelt
att göra (även för riktiga amatörer som mig) Bra va?
.
Allt du behöver för ca 60 knäck är:
.
2 dl grädde
2 dl ljus sirap
2 dl socker.
(Nyttigt va? höhö)
.
Blanda allt i en kastrull och låt koka till
exakt 122 grader (viktigt annars stelnar
den inte eller blir så hård att man nästan
bryter tänderna i försök att äta den).
.
När den blivit 122 grader så flyttar du kastrullen
från plattan och häller relativt fort upp knäcken i
formarna eftersom den börjar stelna direkt.
.
KLART!
.
(Om man vill så kan man även ha i hackad
mandel, men eftersom  jag är allergisk mot nötter
så kör jag utan, blir väldigt smarrig det med!)
Bilden är lånad från recept.nu :)

Kommentarer
Kommentaren skrevs av ingen mindre än: -L

Åh vad sugen jag blev på knäck nu haha =)

2010-12-22 @ 16:30:58
URL: http://leeoonooraa.blogg.se/
Kommentaren skrevs av ingen mindre än: Emmas Artwork

Gjorde knäck idag jag, och de blev alldeles perfekta, brukar hända att dom blir stenhårda xD

Hugs

2010-12-23 @ 21:58:58
URL: http://emmasartwork.blogg.se/

Här kan du kommentera:

Vad kallas du?
Jag orkar inte fylla i detta fler gånger ;)

E-postadress? (publiceras ej)

Du kanske också har blogg?

Make Me Happy :D

Trackback
RSS 2.0